Klas 2

Ontwerpopdracht: Leek als één warenhuis

De opdrachtgever:
De opdrachtgever van dit project is de stuurgroep De Nieuwe Winkelstraat (DNWS) in de persoon van Klaas de Jong. Hij is coördinator centrum Leek. Hij organiseert de contacten en afspraken tussen verschillende partijen zoals:  de Gemeente Leek, de Rabobank, de winkeliers, de bracheorganisatie In Retail.

De opdracht:
De opdrachtgever geeft het team de opdracht om de eenheid tussen verschillende winkelgebieden in het centrum van Leek te versterken.

Voor meer informatie over deze opdracht verwijzen wij jullie graag naar het volgende document: Leek als één winkelstrraaat

Ontwerpopdracht: Tijdwinst bij woningbrand

De opdrachtgever:
De opdrachtgever is de heer J. Boskloper, toezichthouder Cluster Hogeland en Westerkwartier, Team Brandveilig Leven & Toezicht, Brandweer Groningen.

De opdracht:
Brandweer Groningen vraagt naar een innovatieve technische voorziening om woningbrand te voorkomen of zodanig te beperken dat 65-plussers en minder zelfredzame mensen die op zichzelf wonen, voldoende tijd hebben om zichzelf in veiligheid te brengen of door anderen in veiligheid kunnen worden gebracht.

Voor meer informatie over deze opdracht verwijzen wij jullie graag naar het volgende document: leerlinghandleiding brandweer

Ontwerpopdracht: Spelenderwijs beter bewegen

De opdrachtgever:
De opdrachtgevers zijn Renate Louwes en Irene Kornet van Koninklijke Visio de Brink in Vries.

De opdracht:
Voor de cliënten woonachtig op Holtveen 20 zoekt Visio een passende recreatieve sport. Gezien de (in mate wisselende) visuele, verstandelijke en motorische beperking is een standaard fitnesscentrum vaak niet haalbaar. Daarom zijn ze opzoek naar een op maat gemaakt beweegspel wat binnen de faciliteiten van de Brink uitgevoerd kan worden. De leerlingen moeten een beweegspel bedenken passend bij de beperkingen van de cliënt de het liefste in groepsverband uitgevoerd kan worden (dit kan een buitenactiviteit zijn, een zaalactiviteit, enz.).

Voor meer informatie over deze opdracht verwijzen wij jullie graag naar het volgende document: Spelenderwijs beter bewegen

Ontwerpopdracht: Een mobiel bankieren applicatie voor jongeren van 12 tot 16 jaar.

De opdrachtgever:
Je hebt vast wel eens van de ING Bank gehoord. Misschien ben je er zelf klant en beheren zij jouw zelf verdiende geld. De ING Bank is een financiële instelling met Nederland als thuisbasis, maar ook daarbuiten is de bank actief. ING levert financiële diensten zoals bankieren, beleggen, levensverzekeringen en pensioenen. De klanten van de bank zijn particulieren, kleine en grote ondernemingen, instellingen en overheden.

De opdracht:
De leerlingen uit klas 2 van het Technasium Lindenborg zijn door de ING gevraagd het spaarvarken in een modern, nieuw jasje te steken en vervangen door een virtuele spaarpot, een mobiel bankieren app voor jongeren van 12 tot 16 jaar.

Voor meer informatie over deze opdracht verwijzen wij jullie graag naar het volgende document: ING Bank APP